תחום השיווק הנו תחום יצירתי מאוד. לעתים, דווקא דרכי שיווק הלא צפויות ביותר, הן אלה שמשווקות את העסק בצורה הכי טובה.
במאמר זה נסביר על מספר שיטות לשווק את העסק באינטרנט.
שיווק ברשתות החברתיות
נושא של שיווק ברשתות החברתיות הוא רחב בפני עצמו. זאת, משום שישנן המון שיטות לשווק עסק זה או אחר בפייסבוק, לינקדין, יוטיוב ועוד. אך אנו נדבר על הדרכים הפופולריות ביותר – פרסום ממומן וחינמי.
נתחיל מהפרסום החינמי – אחרי הכל, מדובר על רשת חברתית שכל אחד רשאי לפרסם בה מה שהוא רוצה, כל עוד זה לא עובר על חוקי הפייסבוק. הבעיה היא, לקבל את כמות החשיפה הנדרשת ולגרום לאנשים להגיע לעמוד הפייסבוק שלכם, לעשות לייק, לרכוש מוצר או להשתמש בשירות שאתם מציעים. אחת הדרכים לשווק את העסק שלכם ברשתות החברתיות בצורה חינמית, היא לצלם סרטון "ויראלי". סרטונים "ויראליים" הם סרטונים שגולשים משתפים אותם ביניהם משום שהנם מצחיקים/עצובים או גרמו להם לרגש כלשהו שגרם להם לשתף את הסרטון.
שיטה חינמית נוספת, היא למצוא דיונים רלוונטיים למוצר שלכם בפייסבוק ולפרסם את המוצר או השירות בצורה טבעית וקשורה לדיון.
פרסום ממומן – בפייסבוק (ובשאר הרשתות החברתיות) קיימת אופציה לקדם את הפוסט שלכם תמורת תשלום. את התשלום ניתן להגדיר לפי צפיות או קליקים. על ידי שימוש באפשרות זו, תוכלו להגדיר סכום שהנכם מוכנים להשקיע לקידום של כל קמפיין.
קידום ממומן בגוגל
השיטה מאוד דומה לפרסום בפייסבוק, רק שכאן אנו משלמים למנוע החיפוש הגדול בעולם על מנת שיציג את האתר שלו בתוצאות החיפוש במקומות הראשונים בהתאם למילות המפתח שנגדיר. לדוגמה, אם הנכם בעלי אתר המוכר חולצות עם הדפס, תוכלו להגדיר בפרסום ממומן של גוגל כך שאתרכם יופיע בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש תחת מילת המפתח חולצות הדפס.