בשנת 2018 גוגל הודיעה כי אין בכוונתה לתמוך ולפתח את מנוע החיפוש הפנימי שלה לאתרים (GSS – Google Site Search). במשך שנים רבות גוגל הציעה בחינם לבעלי האתרים את מנוע החיפוש הפנימי, אך הפלטפורמה כמעט ולא ייצרה הכנסות עבור ענקית הטכנולוגיה ועבור בעלי האתרים, וגם חוויית השימוש ב-GSS הייתה לוקה בחסר.
בדיוק לנישה הזו נכנסה חברת zoomd (מנכ"ל, עופר איתן). החברה פיתחה מנוע חיפוש חכם ומתקדם לאתרים המאפשר לבעלי האתרים לשפר את חוויית המשתמש, להגדיל משמעותית את זמן השהייה של הגולשים באתר ולהגדיל הכנסות. המערכת של Zoomd מאפשרת לבעלי האתרים לבחור בין מודל תוכנה כשירות הכרוך בדמי מנוי חודשיים לבין מודל המבוסס על חלוקת ההכנסות באתר באמצעות פרסומות ותוכן מקודם. מנכ"ל החברה הוא עופר איתן.
חיפוש רלוונטי באתרים עצמם
עופר איתן: "מנוע החיפוש לאתרים מבית גוגל נחשב למיושן ולאחר שענקית הטכנולוגיה החליטה לוותר עליו, חברת Zoomd הרימה את הכפפה ופיתחה מנוע חיפוש חכם ומתקדם יותר המשתלב עם פתרונות מתקדמים נוספים של החברה". מנוע החיפוש הפנימי לאתרים מספק תוצאות עדכניות ואיכותיות לגולשים המשתמשים בו, ובנוסף הוא מסוגל להציג מודעות פרסום כמו באנרים, מודעות טקסטואליות ותוכן שיווקי. כאשר הגולש מקליק על מודעת הפרסום נוצרת הכנסה, ואם בעל האתר בוחר במודל לחלוקת רווחים, חלק מההכנסה מגיע אליו והחלק הנותר מגיע ל-Zoomd.
כדאי לדעת כי מנוע החיפוש הפנימי של Zoomd יכול להציג המלצות על אפליקציות להורדה, המלצות על מוצרים רלוונטיים לשאילתת החיפוש לקנייה באתרי האיקומרס, ובנוסף הוא מתאים את הפרסומות למאפייני המשתמש באתר. שילוב של מנוע החיפוש הפנימי לאתרים מבית Zoomd מבטיח יתרונות רבים ומשמעותיים לבעלי האתרים כגון: שיפור חוויית המשתמשים באתר, תוצאות חיפוש מדויקות, ייצור הכנסה נוספת לבעלי האתרים, שהייה ארוכה יותר של המשתמשים באתר, הקטנת שיעורי הנטישה מהאתר ועוד.
האתר מכיר את הגולשים יותר טוב מגוגל
חברת Zoomd מספקת פתרון חכם ויעיל במקום שבו גוגל נכשלה. מנוע החיפוש הפנימי החכם שפותח על ידי החברה מאפשר לבעלי האתרים לספק תוצאות מיטביות לשאילתות של הגולשים המבצעים חיפוש באתר עצמו, כך מונעים מהגולשים באתר לנטוש ולחפש מידע באתר אחר או במנוע חיפוש כלשהו, ובנוסף בעלי האתרים יכולים לשלוט במודעות הפרסום והם מייצרים הכנסה נוספת עבורם.
Zoomd מתחרה בנישה תחרותית יחסית שבה ניתן למצוא כמה חברות ישראליות המציעות פתרונות בתחום התוכן השיווקי, לדוגמה חברות כמו אאוטבריין וטאבולה, וחברות המתמחות בתחום הווידאו האוטומטי לאתרים כמו Wochit ו-Wibbtiz. ראוי לציין כי המוצר המתקדם של Zoomd מבוסס על בינה מלאכותית, ביג דאטה ויכולות חיזוי, על כן מנוע החיפוש הפנימי מאפשר לבעלי האתרים ולמפרסמים לחזות את הצעד הבא של המשתמשים באתר ולספק עבורם מענה, המלצות ותוצאות רלוונטיות, הכוללות בין היתר המלצות לאפליקציות ולרכישת מוצרים באתרי המכירות.
חברת הטכנולוגיות לשיווק דיגיטלי Zoomd נוסדה בשנת 2012 ומנוהלת על ידי עופר איתן, במשך השנים החברה ביצעה מספר רכישות ומיזוגים בהצלחה כבירה. החברה נסחרת בבורסה של טורונטו (קנדה) והפתרונות החכמים והמתקדמים שלה משמשים מגוון רחב של לקוחות ביותר מ-80 מדינות.
עופר איתן, מנכ״ל ומייסד שותף של Zoomd אמר "צמיחת החברה היא תוצאה של שילוב טכנולוגיות, הקשבה לצרכי הלקוח, גישה ייחודית למונטיזציית תוכן חיפוש והפצת אפליקציות".
במהלך שנת 2021 רכשה זומד את חברת חברת Performance Revenues , "כניסת לקוחותיה של פרפורמנס רווניוז אלינו תאפשר להם גישה למנעד הרחב של הפתרונות שזומד מציעה", אמר עופר איתן, מנכ"ל החברה.
בין השאר זומד מציעה גם את "Skipper" שלדברי עופר איתן היא "הפלטפורמה הכי אפקטיבית בעולם לפרסום במובייל".
מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות yes+FIBER ותוכלו ליענות מאינטרנט מהיר במיוחד בתשתית סיבים אופטיים
מטרנה – כתבה באתר ד"ר אפי
אייפון 15 – האייפון החדש מבית אפל
מטרנה – כתבה אודות מטרנה באתר כלכליסט
גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון
גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג